1 Ιουνίου 2013 at 07:54

Ιστορία του Σουλίου και της Πάργας (Χριστόφορος Περραιβός PDF)

από

Ιστορία του Σουλίου και της Πάργας (Χριστόφορος Περραιβός PDF)

Παραθέτουμε την πρώτη και δεύτερη έκδοση:

Ιστορία σύντομος του Σουλίου και Πάργας: Περιέχουσα την Αρχαιότητα αυτών, και Ηρωϊκούς μετά των Τούρκων Πολέμους, και μάλιστα τους, του Σουλίου μετά του Αλή Πασιά κατόικου [sic] των Ιωαννίνων, και ηγεμόνος της Γραικίας, και Μακεδονίας. 1803

Κατεβαίνει από εδώ: Ιστορία σύντομος του Σουλλίου και Πάργας, 1803

Ιστορία του Σουλίου και της Πάργας (Χριστόφορος Περραιβός PDF)
Ιστορία του Σουλίου και της Πάργας (Χριστόφορος Περραιβός PDF)

 

Περραιβός, Χριστόφορος,1774-1863. Ιστορία του Σουλλίου και Πάργας περιέχουσα Την χρονολογίαν αυτών, τας προς τους Οθωμανούς μάχας, κυρίως δε τας προς τον Αλή Πασά Σατράπην της Ηπείρου. Τύποις Φ. Καραμπίνη και Κ. Βάφα,1857.

Κατεβαίνει από εδώ: Ιστορία του Σουλλίου και Πάργας, Β’ έκδοση, 1857

Περισσότερα e-books μπορείτε να βρείτε στην ψηφιακή βιβλιοθήκη του Ερανιστή, ΕΔΩ

Πηγή: Ανέμη

 

 

(Εμφανιστηκε 5.411 φορές, 1 εμφανίσεις σήμερα)

Δείτε ακόμη:

7
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
4 Thread replies
0 Ακόλουθοι
 
Με τις περισότερρες αντιδράσεις
Δημοφιλή αυτή την περίοδο
6 Συγγραφείς σχολίων
Aρβανιτιάετσι κι ετσιΣούλιΤσάμηδες της ΘεσπρωτίαςΜανος Γαβαλας Συγγραφείς προσφάτων σχολίων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

  Εγγραφή  
Νεότερα Παλαιότερα Ψήφοι
Ενημέρωση όταν
Αλή αλ-Γιουνάνι
Guest
Αλή αλ-Γιουνάνι

Οι Σουλιότες ήταν χριστιανοί Αλβανοί Τσάμηδες, που προέρχονταν – σύμφωνα με ορισμένους – από το γειτονικό Γαρδίκι και που για να αποφύγουν τις καταπιέσεις των εξισλαμισμένων Τσάμηδων κατέφυγαν στο ορεινό Σούλι. Ο Edmund Spencer αν και θεωρεί τους Αλβανούς ως προερχόμενους από τον Καύκασο και όχι ως απογόνους των Ιλλυριών, γράφει: «Έχουμε δει τους Τσάμηδες, τους δυστυχισμένους Χριστιανούς του Σουλίου και της Πάργας – μια χούφτα ανθρώπων – να υπερασπίζονται επιτυχώς για χρόνια την ελευθερία τους και τους ορινούς τόπους τους ενάντια στις πολυπληθέστερες δυνάμεις των μουσουλμάνων Αλβανών υπό του Αλή πασά των Ιωαννίνων…» (Edmund Spencer, A journey from Ohrid… Διαβάστε περισσότερα »

Αλή αλ-Γιουνάνι
Guest
Αλή αλ-Γιουνάνι

Ας δούμε τι είπε και ο Φώτιος Χρυσανθόπουλος ή Φωτάκος, συγγραφέας, αγωνιστής της Επανάστασης του 1821 και υπασπιστής του Κολοκοτρώνη: «…Αυτά έλεγαν στους ξένους, οι οποίοι ευκόλως πείθονταν, και ένας ένας ερχόντουσαν και προσκολλούνταν στον ένα και στον άλλο εξ’ αυτών, ο μεν δηλαδή στον Μαυροκορδάτο, ο δε στον Νέγρη, και ο άλλος σε άλλον, στον Δημήτριο Υψηλάντη, όμως δεν πλησίαζαν, διότι αυτός ήταν ενωμένος με το στοιχείο του τόπου, και γι’ αυτό δεν τον εμπιστεύονταν ούτε ο Νέγρης, ούτε ο Καρατσάς, ούτε ο Μαυροκορδάτος. Κατά δυστυχία όμως με τούς τελευταίους αυτούς συμφώνησαν όλη η φυλή των Αλβανών-Ελλήνων-Σουλιωτών…» (Απομνημονεύματα περί… Διαβάστε περισσότερα »

ετσι κι ετσι
Guest
ετσι κι ετσι

Σε ότι τώρα αφορά την υποτιθέμενη αμιγή αλβανοφωνια των περιοχών. Ούτε καν στην ίδια την Τσαμουριά [ ακόμα και σε πολλά μουσουλμανικά χωριά ] δεν υπήρχε αμιγη αλβανοφωνία και θα υπήρχε στο Φανάρι η το Σούλι;;; Αν οι Σουλιώτες του 1821 [και οι λοιποί χριστιανοι της περιοχής ] δεν ξέρανε »»γρι ελληνικα»» oπως αναπαραγεται ψευδως προκειμενου απο Αρβανιτες να γινουν Αβανοί τότε α]Ο Μαρκο Μπότσαρης δεν θα εγραφε το λεξικό της ρωμείκης και αρβανίτικης απλής γιατίαπλά δε θα ηξερε ρωμεικα. Ούτε σε αυτό το λεξικό το 1/4 το »αρβανίτικων» λέξεων του λεξικού θα ήταν ελληνικές η ελληνικής ρίζας κάτι που… Διαβάστε περισσότερα »

Μανος Γαβαλας
Guest
Μανος Γαβαλας

Τον πόλεμο της ανεξαρτησίας των Ελλήνων, τον διεξήγαγαν Ελληνες, χριστιανοί ορθόδοξοι έχοντες απέναντι τους Οθωμανους Μουσουλμάνους. Τα στρατεύματα των Τούρκων ηταν στην πλοιονοτητα τους Αλβανοί Μουσουλμάνοι. Και οι Αρβανίτες είχαν Καταγωγή απο το Αρβανο της σημερινής Αλβανίας, αλλά όταν ήλθαν στα Ελληνικά εδαφη, εκχρηστιανιστικαν, και αυτοπροσδιορίστηκαν ως Ελληνες, μετέχοντες της ελληνικής παιδιας. Ή έννοια της Αλβανίας ταυτίσθηκε με τον τόπο και το θρήσκευμα, την Μουσουλμανική θρησκεία δηλαδή. Οι Αλβανοί, λογω του θρησκεύματος τους, αισθανοντουσαν και αισθάνονται πιο κοντά με τους Μουσουλμανικούς λαους, που τοτε ηταν ή Οθωμανική Αυτοκρατορία, και τώρα ή Τουρκία.

Τσάμηδες της Θεσπρωτίας
Guest
Τσάμηδες της Θεσπρωτίας

Τσάμηδες ,γλώσσα και Σουλιώτες. Στη Θεσπρωτία [στα πεδινά και ημιορεινά του νομού ,στη περιοχή Φιλιάτες-Παραμυθιά-Μαργαρίτι ] κατοικούσανε οι λεγόμενοι Τσάμηδες , πολλοί μουσουλμάνοι και λίγοι χριστιανοί. Λίγα λόγια και μερικές μαρτυρίες προ 2 αιώνων ως και σήμερα για τους μουσουλμάνους Τσάμηδες που αποτελούσανε και την μεγάλη πλειοψηφεία των Τσάμηδων. Ο Σουλιώτης Κουτσονίκας , αγωνιστής του 1821, αναφέρει για τις περιοχές Λιαπουριάς ,Τιράνων και άλλες αλβανικές περιοχές οτι σε αυτές »»λαλείτε η αλβανική γλώσσα» πράγμα γνωστό ως σήμερα ενω για τη Τσαμουριά αναφέρει ότι »’λαλεέτε κυρίως η αλβανική γλώσσα» πράγμα που σημαίνει ότι λαλούντανε [λιγότερο] και η ελληνική γλώσσα. Ο Βόλντκαμφ… Διαβάστε περισσότερα »

Aρβανιτιά
Guest
Aρβανιτιά

To αλλο παραμυθακι ειναι οι »χιλιαδες χριστιανοι Τσαμηδες» οι οποιοι παρεμειναν στην »Αλβανικη Ηπειρο»’ Η αληθεια ειναι διαφορετικη. Αρβανιτες εκτος της Τσαμουριας ειχανε αλλες τρεις επαρχιες της Ηπειρου. Σουλι ,Λακκα Σουλι και Φαναρι. Ουτε επαρχιες Αρτης ουτε Πρεβαζης ουτε Ιωαννινων. Βεβαια ποτέ οι Αλβανοτσάμηδες της Τσαμουριάς δεν τους συμπεριφερθηκαν ως ομοφυλους τους-οπως σημερα διδασκει η προπαγανδα, με αποκορυφωμα μαλιστα την Εθνοκαθαρση του Φαναριου απο τους Αλβανοτσάμηδες και Γερμανους το καλοκαιρι του 1943. »Ο Ελβετός μηχανικός Χανς – Γιάκομπ Μπίκελ απεσταλμένος της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού περιέγραψε την κατασταση «Η κατάσταση των ελλήνων (…) στο Φανάρι, στη μεγάλη πεδιάδα κάτω… Διαβάστε περισσότερα »

Σούλι
Guest
Σούλι

Κατά τα άλλα οι χριστιανοί Σουλιώτες υποτίθετε ότι »’δεν μιλάγανε ελληνικά »’ η »τα μάθανε στη Κέρκυρα οταν εξορίστηκαν απο τον Αλή Πασά» η »’τα μιλάγανε μόνο οι άνδρες που βγαινανε εκτος σπιτιου »’ . Η ακομα καλύτερα »Ο Μάρκο Μπότσαρης έφτιαξε το λεξικό τη ρωμέικης και αρβανίτικης απλής» για να συννενοούντε οι Σουλιώτες με τους Έλληνες. Αυτά όλα δεν ισχύουν γιατί χωρίς να τους εξορίσει ο Αλή Πασάς στη Κέρκυρα χωρίς να εκκλησιάζοντε στις »ελληνικες λειτουργιες»της εκκλησίας και χωρίς να πηγαίνουν στα ελληνικά σχολεια που άνοιξε το Πατριαρχείο στα μέσα του 19ου αιώνα [και υποτίθετε »εξελλήνισαν» την »αλβανική Ηπειρο… Διαβάστε περισσότερα »